Friday 13 July 2012

Retrologo nieuw leven in blazen


Dit is wat ik in mijn handen kreeg via ontwerpenvoorgeld.nl. Een site waar steeds wedstrijden worden opgeplaatst voor graficus en illustrators. Heel af en toe ga ik er dus een kijkje nemen, vooral als ik er tijd voor heb. Zoals deze keer. En deze wedstrijd sprak me wel aan. Namelijk een retrologo nieuw leven inblazen voor de baas zijn 60ste verjaardag. Er waren al wat ontwerpen binnen maar als zo vaak bij die eerste ontwerpen trekken ze op niet veel. En dus begon ik mijn eigen peer te tekenen. en dit is wat er op papier terecht kwam. 

This was an old logo I saw on "ontwerpenvoorgeld.nl" It is a site where there are several competitions from normal people to graphic designers and illustrators. Once in a while I go and see if there is something going on and i have some time. Like now. And this competition looked nice to me. You needed to make an old logo new. It was like you can see a happy pear and i made this of it.


Ik koos ervoor om de vorm anders en strakker te maken. Het gezichtje hield een paar van zijn speelse vormen maar werd afgestemd op de basisvorm. Ik hield de schaduw en bracht er een textuur in door er retrobolletjes in te plaatsen, een knipoog naar het oude bestaan van het bedrijf. Uiteindelijk koos ik er ook voor om de kleuren te respecteren en niet voor een groene peer te gaan. 

 I kept the colours and decided not to make it a green pear. I took the basicshape and made it my own thing, just a little bit more modern. I put in some texture with the little spots to keep the feel of an old and experienced compagny. 
De opdracht zei ook dat ze de witte tekst wouden behouden en er zouden T-shirt ontwerpen moeten zijn. Dus zo gezegd zo gedaan. En ik ben best wel tevreden met het ontwerp, als het niet gekozen word kan ik altijd de stijl verder uitwerken en een hele fruitmand ontwerpen.

They wanted to keep the white text and they wanted to have T-shirt designs. So i made them. I am pretty pleased with the resulst. If it won't get picked i still can use this idea and style and make my own fruitbasket. 


Nu alleen nog maar wachten op de uitslag die ik als ik hem heb in dit bericht zal plaatsen.
Now all i can do is wait for the results, if i have them i will put them in this blogpost. 



No comments:

Post a Comment