Thursday 12 July 2012

Een muzikale lunch

Ik heb gewerkt vandaag. Zoals gewoonlijk in de carrefour vanalles en nog wat doen. Om 13uur had ik een uurtje pauze, ik kocht mijn lunch en wandelde ermee naar de Korenmarkt. Daar was het een drukte van jewelste door de combinatie van solden en de komende Gentse feesten. Toch vond ik nog een plaatsje om te zitten aan de hema. En ik at rustig mijn lunch. En plots kwamen er drie mannen die rustig hun instrumenten begonnen uit te pakken. En in de helft van mijn middagpauze had ik plots heerlijk muzikale begeleiding van een kamerorkestje. Het was geweldig om te horen. De viool en contrabas met en accordeon bij. Ik heb ze wat muntjes achter gelaten en een kaartje van deze blog. Gewoon omdat ik door al die muzikale inbreng het wel leuk vond om hen te tekenen. Wat je hier dus benenden ziet is het resultaat van een kris kras schets van een 5 tot 10tal minuutjes. niet teveel bij voorstellen. Gewoon wat gekrabbel zoals ik het al lang niet meer had gedaan. 

I was at work today. And at 1 o'clock I had my lunchbreak for 1 hour. I bought my lunch and went to the Korenmarkt. It was pretty busy overthere because of the sales and the upcoming "Gentse Feesten". But i found myself a little spot to sit and eat my lunch. And suddenly when i was there for about 5 minutes 3 guys started to unpack there instruments. Suddenly i had live music with my lunch. It was great! They made beautifull music with their instruments, a violin, contrabas and accordion. I left them some change and my card from this site. Because when they were playing for me during lunch I was drawing them for about 5 to 10 minutes. It is just a very quick scratch sketch, (one i havn't made in a long time). But I wanted to capture that moment and not by just making a picture. 



No comments:

Post a Comment