Monday 23 July 2012

Dino

Ik las online over een wedstrijdje, het was op de site designcrowd. Er staan echt nog maar een paar dagen op deze wedstrijd en het zag er een leuke uit ook. Dus waarom zou ik het er niet even op wagen. De bedoeling was dat er een character werd gemaakt. Een T-rex dus toen ik in de trein zat begon ik gewoon wat te zoeken. En ik verbaasde mezelf over hoe goed ik een T-rex kon tekenen zonder een voorbeeld te hebben. Dus ik was in de wolken toen ik na een klein uurtje van de trein stapte en een mooie dino op mijn papier had staan. 

I was reading about a competition online. It was on the site designcrowd. It was a competition from just a few days left. And it looked like fun. So why not try? They needed a character. It has to be a T-rex Dinosaur. So when i was on the train i started drawing and i was suprised how good i could draw a dino without an example. So when i reached my destination in about a small hour i was thrilled to have a beautifull Dino in my sketchbook.





En vandaag starte ik met het inkleuren van mijn Dino in photoshop. Ik kon gewoon niet wachten, ik wou hem als afgewerkte illustratie zien. Ik weet dat ik nog meer moet doen en hij zal nog wat veranderen, maar deze groene is helemaal voor mijzelf om op Redbubble, enz... te zetten. Die voor de wedstrijd zal zijn kop wat anders hebben en daar ga ik ook wat meer experimenteren met kleur. Natuurlijk moet ik nog andere houdingen tekenen en een modelsheet opstellen. Dus ik heb nog genoeg werk maar je zal het eindresultaat altijd hier kunnen zien.

And today i started colouring it in photoshop. I just couldn't wait to see this dino as a beautiful finished illustration. I know i still need to do more. And the Dino will change a little, but this green one is for myself and Redbubble, etc... For the competition i will make his head a little diffrent and maybe try more with colour.  Also i need diffrent poses and a modelsheet. So i still have some work to do. But when i am finished you can see the results here. 
   






No comments:

Post a Comment