Friday 18 May 2012

Euroville, making the playingfield

Alweer even over deze opdracht. Vandaag ben ik gestart met het maken van mijn speelveld omdat we een screenshot van ons spel moeten afgeven als eindresultaat. (1 van de vele dingen die we moeten afgeven) En dit was echt leuk om te maken! Ik zal je laten zien hoe ik het deed. 

So again this assignment. Today i started to make the playing field because we have to give a screenshot of the game as a result. (one of the results) And This was so much fun to do. Let me show you how i did it!

Eerst nam ik al mijn mensjes, voertuigen en gebouwen. En ze stonden mooi naast elkaar in de 4 zichten die mogelijk zijn in het spel. Alles wat nu nog moest gebeuren was kopiĆ«ren en plakken. 
First i took all of my people, vehicles and buildings and took the 4 ways to place them on the playingfield.  Now all i needed to do was copying and pasting. 


Dan gewoon een paar lijntjes om het isometrisch perspectief er mooi in te houden.
Just a few lines to keep the isometric perpective straight.


And wat meer lijntjes en gebouwen. De gele lijnen zijn trouwens de plaatsen waar mijn wegen gaan komen. Het blauw uiteraard het water, de groene vlakken het landbouwgebied en de rode lijn is zelfs een treinspoor. Plots kwamen al die jaren dat ik sims, simscity, rollercoaster tycoon, enz... speelde heel goed van pas. Het was geweldig tof deze keer mijn eigen stad te bouwen met mijn eigen illustraties.
Some more lines and more buildings. Places i lay my roads down. some water and even a railroad. 
Suddenly all of those years playing simscity, sims, rollercoaster tycoon, etc... were paying off. And it was so much fun to build my very own city. 


En dan eindelijk na vele uren was dit mijn resultaat van mijn ministadje. Als je het opent in een nieuw tabblad kan je het op zijn grootst zien
And then finnaly after several hours this is the result of my minicity.  If you open it in a new tab you can see it in its biggest view. 


1 comment:

  1. The sims enz komt idd goed vanpas, was het eerste waar ik aan dacht toen ik het zag... ook vele uurtjes mee stil geweest vroeger. Wel echt mooi gemaakt, ge kunt er fier op zijn!!

    ReplyDelete