Wednesday 25 May 2011

Spreads

Vandaag was het terug werken aan mijn boek. Papieren en papieren hebben eraan geloofd. Ik moest eindelijk eens een beeld krijgen wat ik nu precies in dat boek ging zetten. Ik tekende spreads en zocht een volgorde uit. Liet een idee vallen. Haalde er andere bij. en plots, zag ik thema's in mijn boek verschijnen, niet geplande hoofdstukken. Heerlijk als dat gebeurt. Dan moest ik zien dat die 8 pagina's puur beeld en 8 pagina's puur tekst erin zouden zitten. En waar zou ik die zetten? Na lang puzzelen ben ik eruit. Zelfs qua layout zijn er problemen opgelost. Morgen moet ik met de computer aan de slag. Teksten verwerken, beelden plakken. In een computerprogramma waar ik nog nooit echt mee heb gewerkt :s Niet makkelijk dus. vloeken gaat er zeker bij komen. 


Het enige waar ik juist nog aan dacht. Ik moet nog een titel en een kaft verzinnen voor mijn boek... Ik heb er geen idee van. Maar op de kaft zal sowieso een patroon moeten staan. waarschijnlijk het bruine met kleine puntjes. Zorgen voor morgen of zelfs later. Als ik deze zaterdag tevreden mijn boek bij de drukker af kan geven ben ik blij. Dan valt er een grote last van mijn schouders en kan ik me weer focussen op de andere opdrachten. Maar zoals het er nu voor staat moet ik nog een tandje bijsteken, maar het resultaat zal de moeite zijn.

No comments:

Post a Comment