Sunday 13 June 2010

Octopus

Ik heb een bijdragen geleverd aan het alfabet met cijfers op Redbubble. Er was een groep die namelijk een alfabet ging maken. Door mijn voorstel hebben ze er ook cijfers bijgegooid en kon ik nog meedoen. Ik kreeg de acht toegewezen, en artiesten over heel de wereld deden de rest. Het is echt een interessant alfabet aan het worden. Natuurlijk wou ik niet onderdoen. Het idee zat al even in mijn hoofd van wat ik wou maken. Wat past er beter bij een acht dan een octopus. En na een lange tijd ging ik nog eens gewoon tekenen en schilderen. Geen papiertjes die geknipt en geplakt moeten worden, geen balpen. Weer even back to the basics en doen wat ik wil. niet denkend aan wat de leraar goed zal vinden, wat ik moet doen om niet cliche te zijn. Cliche is soms gewoon goed. Dus na even na te denken over contrasterende kleurtjes en een therapeutisch tijdje schilderen was mijn octopus klaar.


No comments:

Post a Comment